מהו נכס דיגיטלי ומה הוא תורם לעסק שלי?

מדוע כל העסקים והארגונים חייבים להשקיע ביצירת נכסים דיגיטליים? מה זה בדיוק נכס דיגיטלי ואיך הוא יכול לסייע לעסק שלכם? איזה נכס מתאים לפעילות העסקית שלכם? כל המידע בכתבה שהכנו עבורכם.

לבטח שמעתם על המושג נכס דיגיטלי במהלך שיחות עם אנשי שיווק ונציגי חברות לשיווק באינטרנט, לכן כדאי לדעת כי המושג מתאר כל עמוד ודף באינטרנט המכילים מידע על העסק שלכם ועליכם. כך לדוגמה, רשימת הנכסים בעולם הדיגיטל כוללת את אתרי האינטרנט, אתרי מכירות, אתר תדמית לעסק, כרטיסי ביקור דיגיטליים כמו מדריך העסקים של 144B, דפים עסקיים ברשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טיק טוק וכו’), ערוץ ביוטיוב, דפי נחיתה, בלוג, פרופיל בשירות גוגל לעסק שלי, תוכן המפורסם באתרים חיצוניים ובפורטלים, קבוצות בוואטסאפ ועוד.

נכס מניב כמו בתחום הנדל”ן

יש מגוון נכסים בעולם הדיגיטל, חלקם נמצאים בבעלות מלאה שלכם, לדוגמה אתר תדמית או מכירות (אי קומרס, חנות וירטואלית וכו’), וחלקם שייכים לבעלים אחרים, למשל עמוד עסקי בפייסבוק או בלינקדאין. הנכס הדיגיטלי מאפשר לכם לקבל חשיפה רחבה ולהגיע לקהלי יעד מגוונים, הוא יוצר לידים איכותיים שקל להפוך למכירות בפועל, תורם למיתוג העסק שלכם ויוצר בידול מהמתחרים.

באמצעות הנכסים שאתם מנהלים בדיגיטל אתם יכולים לשפר את התוצאות העסקיות, להגדיל מכירות, ליהנות מטראפיק גבוה לאתר או לדף נחיתה ייעודי, לשפר ביצועים ולבנות מוניטין חיובי ולמתג את העסק שלכם.

למעשה, כל נכס שאתם מחזיקים באינטרנט ובעולמות הדיגיטל מהווה כלי שיווקי יעיל ואפקטיבי, וככל שיש יותר נכסים כך הנוכחות הדיגיטלית שלכם גוברת ותוכלו לקבל יותר פניות ולקוחות בעסק. מטרת הנכס הדיגיטלי היא לחשוף אתכם בפני לקוחות פוטנציאליים, לחזק את הקשר הישיר עם הלקוחות הקיימים, להפוך אתכם לאוטוריטה בתחום הפעילות העסקית בה אתם מצטיינים, לחזק את המיתוג של העסק ולהגדיל את המכירות באתר ובעסק הפיזי.

כיצד הנכס הדיגיטלי תורם לעסק שלכם?

  • חשיפה רחבה – מומלץ להקים ולנהל מספר רב של נכסים דיגיטליים כדי לזכות בחשיפה רחבה ולהגיע ליותר קהלי יעד.
  • מיתוג מנצח – בעולם של היום, המיתוג חשוב להצלחת העסק, ובעזרת הנכסים הדיגיטליים מחזקים את המותג והופכים אותו לאוטוריטה בתחומו.
  • בידול מהמתחרים – המיתוג בעזרת הנכסים הדיגיטליים יוצר בידול מהמתחרים ומקנה לכם יתרונות רבים ומשמעותיים.
  • לידים איכותיים – אחת המטרות לבניית הנכסים הדיגיטליים היא לקבל לידים שקל להפוך ללקוחות ולמכירות.
  • טראפיק גבוה – נכס איכותי המספק ערך לגולשים זוכה לתנועה (טראפיק) גדולה וכך ניתן לשפר את המכירות והרווחיות בעסק, להגדיל את מספר הלקוחות ועוד.

איך לשפר את ביצועי הנכס הדיגיטלי?

חשוב לנהל במקצועיות כל נכס דיגיטלי, לבד או על ידי אנשי מקצוע מומחים. ניהול נכון של הנכסים הדיגיטליים שלכם מבטיח שיפור בתוצאות העסקיות, וכדי לשפר את ביצועי הנכסים השונים חשוב לרענן תכנים, לנטר את הטראפיק לנכס ולבצע אופטימיזציה כדי לשפר ביצועים, להשקיע בפרסום ממומן ובקידום אורגני, להעלות תכנים איכותיים המספקים ערך לגולשים, לחבר את הנכסים השונים ולהשקיע בשיווק שלהם.